تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/24 - 07:30
کد خبر: 470088

دستورالعمل‌ جدید حفاظت از کنکور اعلام شد / فضای خانه در ایام امتحانات دانش‌آموزان

دستورالعمل‌ جدید حفاظت از کنکور اعلام شد / فضای خانه در ایام امتحانات دانش‌آموزان

موضوعات مورد مرور امروز شامل فضای خانه در ایام امتحانات دانش‌آموزان و دستورالعمل‌ جدید حفاظت از کنکور اعلام شد و وزیر آموزش و پرورش و چند نکته مهم با رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و دیگر موضوعات مشابه که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»موضوعات مورد مرور امروز شامل فضای خانه در ایام امتحانات دانش‌آموزان  و دستورالعمل‌ جدید حفاظت از کنکور اعلام شد و وزیر آموزش و پرورش و چند نکته مهم با رئیس جمهور و نمایندگان مجلس  و دیگر موضوعات مشابه که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

وزیر آموزش و پرورش و چند نکته مهم با رئیس جمهور و نمایندگان مجلس

رهبر انقلاب در دیدار اخیر با معلمان فرمودند: «یک نکته‌ی مهم که غالباً در آموزش‌وپرورش ما از آن عبور می شود و به آن توجه نمی شود، مسئله‌ی ثبات مدیریت است. در این دستگاهِ به این عظمت، به این اهمیت، ما دچار بی‌ثباتی هستیم».

با توجه به اینکه منتظر هستیم تا دولت، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند، در این زمینه چند نکته قابل بیان است:(جزئیات بیشتر)

 اینفوگرافیک| فضای خانه در ایام امتحانات دانش‌آموزان

چگونه فضای خانه را در ایام امتحانات برای دانش‌آموزان محیا کنیم؟(جزئیات بیشتر)

 دستورالعمل‌ جدید حفاظت از کنکور اعلام شد/ استفاده از وسایل ارتباطی جرم است

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور از بروزرسانی شیوه‌ها و دستورالعمل‌های حفاظت از آزمون سراسری خبر داد.

دکتر محمدحسین حاجیلو ضمن بین این مطلب اظهار داشت: آزمون سراسری یک رویداد ملی است و دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضائی و ضابطین محترم در انجام این آزمون نهایت همکاری را بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور بر امر برگزاری آزمون سراسری دارند و در مجموع حدود ۱۲۵ هزار نفر در امور اجرایی و حفاظت از سلامت آزمون مشارکت دارند.(جزئیات بیشتر)

۱۰۰۰ کد رشته محل جدید جایگزین کد رشته محل های فاقد تقاضا شد

 در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دکتر حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس دیدار کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این دیدار تاکید کرد: کمک به ایجاد اشتغال مولد و پایدار دغدغه اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است، مراکز مجری به عنوان بازوان اجرایی این نظام آموزشی، نقطه اتصال بین برنامه‌های ستاد و بازار کار به شمار می‌روند و انتظار می رود در راستای اجرایی نمود(جزئیات بیشتر)

فرایند اعتباربخشی بین المللی رشته های تخصصی ایران باید آغاز شود

دکتر ریکاردو لئون بورکز رئیس فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME در نشست هم اندیشی اعتباربخشی آموزش پزشکی در محل وزارت بهداشت گفت: ایران قدم بزرگی در زمینه آموزش پزشکی برداشته و حمایت زیادی از آموزش به واسطه آشنایی مدیران وزارت بهداشت با پزشکی صورت گرفته است.

وی با اشاره به مجوز فدراسیون جهانی آموزش پزشکی به وزارت بهداشت ایران در زمینه اعتباربخشی رشته پزشکی گفت: این مجوز ۱۰ ساله تا سال ۲۰۲۹ ادامه دارد.(جزئیات بیشتر)

ادامه مجوز اعتبار رشته پزشکی در ایران تا ۲۰۲۹

 دکتر ابوالفضل باقری فرد در نشست هم اندیشی اعتبار بخشی آموزش پزشکی با حضور وزیر بهداشت و رئیس فدراسیون جهانی آموزش پزشکی WFME افزود: مجوز اعتباربخشی از سال ۲۰۱۹ به وزارت بهداشت داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمع ۲۵۰ هزار نفری دانشجویان علوم پزشکی، تعداد ۶۵ هزار دانشجوی رشته پزشکی هستند.ضمن اینکه در گروه پزشکی ۱۵۰ رشته از عمومی تا تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ در کشور وجود دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: آموزش پزشکی در نظام سلامت، پژوهش و درمان ادغام شده و نتیجه آن افزایش خدمات رسانی و همچنین در دوران کووید ۱۹ توانستیم ۶ واکسن تولید کنیم.(جزئیات بیشتر)

صادق محصولی: راهبرد اصلی انتخابات در یک کلمه انتخاب اصلح است

صادق محصولی دبیر کل جبهه پایداری در نشست سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی در تمام انتخابات ها یک راهبرد و اصول مشخصی دارد و آن را در دستور کار خود قرار می دهد و در گذشته به صورت مبسوط به این اصول و خطوط قرمز پرداخته شده است البته برای رسیدن به یک لیست واحد این جبهه همیشه در تلاش است که در صورت امکان با گروه ها و جریان های انقلابی به حداکثر اشتراکات ممکن برسد.(جزئیات بیشتر)

حل مشکلات واقعی صنعت در مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه امیرکبیر

 دکتر احمد نیک آبادی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما) از سال ۱۳۹۱ در حال برگزاری است، اظهار کرد: امسال دوره هفتم این مسابقات است و ۴۳ مسابقه مختلف در این یک دهه برگزار شده است. بیش از ۲ هزار نفر در قالب ۸۵۰ تیم در مسابقات شرکت فعال داشتند.

وی افزود: مسائل و پروژه‌های درسی در این مسابقات مورد نظر نیستند و بیشتر به دنبال مسائل واقعی هستیم. هدف این مسابقات از ابتدا این بود که مسأله و داده‌های آن برگرفته از صنعت باشند تا به راهکارهایی متناسب با نیاز صنعت دست یابیم. نیازهای داخلی کشور هم در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار بودند. برای مثال مسابقات خاصی در حوزه خط و زبان فارسی برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

دستورالعمل برگزاری آزمون پایان ترم دانشگاه پیام نور اعلام شد

نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم دانشگاه پیام نور به این شرح اعلام شد: در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آزمون کلیه دروس با منبع در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد به صورت حضوری در مراکز/واحدها و متمرکز توسط مرکز سنجش و آزمون برگزار خواهد شد.

آزمون مقطع دکتری به صورت حضوری و توسط مراکز مجری اجرا خواهد شد. آزمون دروس عمومی مقطع کارشناسی به صورت مجازی و متمرکز در بستر سامانه آزمونی مرکز سنجش و آزمون و غیر حضوری می‌باشد.(جزئیات بیشتر)

حمایت ۱۰۰ میلیون تومانی از طرح های کلان دانشگاهی

 دکتر محمد جواد عامری شهرابی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بیش از یک دهه از برگزاری این مسابقه می‌گذرد. هدف از این نوع مسابقات این است که دانشگاه علاوه بر ارتقای سطح علمی و پژوهش، رابطه خوبی با صنعت برقرار کند. رابطه‌ای که از رهگذر آن مشکلات صنعت را حل کنیم. اگر رابطه موثری بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود، به رفاه عمومی و بهبود وضعیت کشور منتهی خواهد شد.

وی افزود: مشکلاتی در ارتباط بین دانشگاه و صنعت در گذشته وجود داشته است. ریشه برخی از این مشکلات به دانشگاه و برخی دیگر به صنعت برمی‌گردد. این مشکلات در کشورهای دیگر هم وجود داشته است.(جزئیات بیشتر)

جزئیات آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۲ اعلام شد

آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ در روزهای ۴ و ۵ خردادماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

کلیه داوطلبان متقاضی واجد شرایط استفاده از استعداد درخشان که علی رغم ٢ نوبت ثبت نام قبلی، تاکنون موفق به ثبت نام مرحله استعداد درخشان نشده اند و یا نیاز به تصحیح اطلاعات دارند، می توانند مجدداً از تاریخ ۷ تا ۸ خردادماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کنند.

لازم است این افراد پس از ثبت نام حتماً جهت تکمیل تایید دانشگاه، با دانشگاه محل تحصیل خود سریعاً هماهنگی لازم را بعمل آورند تا دانشگاه طی زمان ١٧ تا ٢٢ خرداد قادر به معرفی داوطلب باشد. متقاضیان بدون آزمون که ثبت نام نکرده اند می توانند در این مرحله ثبت نام استعداد درخشان را انجام دهند.(جزئیات بیشتر)

زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی MSRT خرداد ۱۴۰۲ اعلام شد

تاریخ و زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی MSRT مربوط به خرداد سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

این آزمون روز جمعه مورخ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ برگزار می شود.

تاریخ و زمان ثبت نام

ثبت‌نام این آزمون از ساعت ۱۲ روزشنبه ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۲ آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۱۰ خرداد۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. حوزه های برگزاری در تقویم آزمون درج می شود.(جزئیات بیشتر)

رؤسای برتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری معرفی و تجلیل شدند

 رؤسای برتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در آخرین روز اجلاس رؤسا در شیراز، طی آئینی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معرفی و با دریافت «نشان سرو» تجلیل شدند.
رؤسای برتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری معرفی و تجلیل شدند

 این ارزیابی بر اساس شاخص‌های تعریف شده در دولت سیزدهم و برای عملکرد یک سال گذشته بوده است.(جزئیات بیشتر)

واکنش رئیس دانشگاه تهران به اقدام هنجارشکنانه دانشجویان دانشکده هنر‌های زیبا

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در پاسخ به تصاویر منتشر شده از دانشکده هنر دانشگاه تهران گفت: برخی مواردی که در رسانه منتشر می‌شود با آنچه که اتفاق می‌افتد متفاوت است؛ هرچند اتفاقاتی که در بحث حجاب و سایر موارد می‌افتد را انکار نمی‌کنم.

وی افزود: اما آنچه که انعکاس پیدا کرده، مستند نبوده؛ چرا که با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که دانشجویان در حال سیگار کشیدن بودند و مواد مخدر نداشتند. هر چند پیگیری‌ها ادامه دارد و پرونده این دانشجویان درحال تکمیل وبررسی است.(جزئیات بیشتر)

آغاز رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از خردادماه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری به مناسبت روز معلم، اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه های آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

رضا مراد صحرایی در نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه آموزش و پرورش، پیچیدگی، دشواری و گستردگی زیادی دارد، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که به مناسبت دوازدهم اردیبهشت، روز معلم، برگزار شد، سخنان و نکات مهمی را درباره نظام تعلیم و تربیت فرمودند که این نکات سرلوحه کار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.(جزئیات بیشتر)

کنگره تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی بین المللی می شود

حمیدرضا خانکه در مراسم اختتامیه اولین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان تهران (منطقه آمایشی ۱۰)، اعلام کرد: کنگره تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی، سال آینده به شکل بین المللی برگزار خواهد شد.

خانکه با اشاره به تشکیل مجمع G۵ که اخیرا با عضویت کشورهای منطقه ( کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، عراق و ازبکستان ) توسط سازمان جهانی بهداشت شکل گرفته، افزود: ان شاالله برای سال آینده، این کنگره با شرکت کشورهای G۵ ، و به شکل بین المللی برگزار خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

کلید سئوالات آزمون دستیاری منتشر شد

 پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی، ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت برگزار شد.

۱۳ هزار و ۴۱ فارغ‌التحصیل در رشته پزشکی عمومی، متقاضی شرکت در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی بودند. بنابر اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، کارنامه اولیه در اواخر خرداد ماه منتشر می‌شود.

داوطلبان در صورت داشتن اعتراض، می‌توانند اعتراض خود را به صورت اینترنتی از ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت کنند.(جزئیات بیشتر)

مبنای طراحی سؤالات در امتحانات نهایی/ سهم دروس عمومی و اختصاصی از سابقه تحصیلی

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ گفت: امتحانات نهایی هیچ تغییری نسبت به گذشته ندارد و در طراحی سؤالات، مبنا کتاب‌های درسی است. همچنین به سراغ مفاهیم رفته و سطوح بالای شناختی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

وی بیان کرد: در مرحله طراحی سؤالات امتحانات نهایی، نخستین آزمون ملی در کشور را شاهد هستیم که طراحی سؤالات در قرنطینه کامل انجام می‌شود و پس از آن، یک روز قبل از برگزاری آزمون، سوالات به صورت الکترونیک برای روسای حوزه‌های امتحان ارسال می‌شود.(جزئیات بیشتر)

چرا انتخاب ایران به‌عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشرمهم است؟

 مهدی تقوی مهدی تقوی دکترای علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه درباره اینکه آیا انتخاب ایران به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشرمهم است؟ گفت: انتخاب نماینده و سفیر دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را در رسانه های جهان به دنبال داشت؛ از تلاش برای راه اندازی کارزار مخالفت با اقدام مذکور برای الغای تصمیم مجمع و ابراز عصبانیت و نگرانی مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی تا حمایت از تصمیم فوق از طرف کشورهای منطقه و ابراز خوشحالی مردم ایران از این دستاورد بزرگ دیپلماتیک ایران بخشی از واکنش‌های روزهای گذشته نسبت به این خبر مهم بوده است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top